Roboti a programování pro děti
Knihy o programování pro děti
Koužky o programování pro děti
Úkoly a aktivity
Edison
Edison je programovatelný robot ve tvaru vozítka,
které je možné spojit s dalším robotem nebo LEGO kostkami. Robota je možné
programovat
jedním z následujících způsobů:
- EdBlocks - velmi jednoduché vizuální programování pomocí ikon podobné Scratchi Junior
- EdScratch - vizuální programování pomocí bloků založené na Scratchi
- EdPy - textové programování založení na Pythonu
- EdWare - původní grafický programovací jazyk, kterému končí podpora. V jistém směru je celkem low-level.
Nějaké úkoly s Edisonem:
Lego Mindstorms EV3
Lego Mindstorms EV3
se programuje vizuálně přímo v softwaru od LEGA. Program se do robota přenáší přes USB kabel.
Výhodou je, že po připojení kabelem je možné sledovat stav jednotlivých senzorů ale také průběh samotného programu.
Pogramovat EV3 lze ale i jinak - podpora uvádí:
Kromě softwaru EV3 můžeš použít také LabVIEW a RobotC. Software EV3 je otevřená platforma, a proto očekáváme,
že komunita kolem MINDSTORMS vyvine další jazyky, jako např. JAVA.
Nějaké úkoly s EV3:
Matematika, fyzika, atd.
- Matika.in - online procvičování úloh z matematiky pro děti na prvním stupni základních škol, kde se vyučuje Hejného metodou
- Zlatka.in - informace a cvičení o finanční gramotnosti, která je nedílnou součástí výuky ve školách
- Matemág - hra pro výuku matematiky postavená na principech Hejného metody
- H-MAT - vše o Hejného metodě výuky matematiky
© JK